چگونه مکانیک خودرو خود باشیم؟

چگونه مکانیک خودرو خود باشیم؟

چگونه مکانیک خودرو خود باشیم؟

شاید شما هم دوست داشته باشید که هنگام خرابی خودرو، خودتان آن را تعمیر کنید تا در هزینه ها نیز صرفه جویی شود اما اگر از مکانیکی خودرو ، اطلاعاتی نداشته باشید رفع مشکلات فنی آن برای شما  سخت می شود .

تجهیزات و لوازم مکانیک خودرو

تعمیرکاران اتومبیل از ابزارهایی استفاده می کنند و برای انجام اغلب کارهای اتومبیل ، به بعضی از آن ها نیاز خواهید داشت . جعبه ابزار خودرو برای هر اتومبیلی ضروری است  محتوای این جعبه ابزار می تواند شامل پیچ گوشتی دو سو و چهار سو ، چند سایز آچار ، انبردست و انبر قفلی باشد .

برای تعمیر اتومبیل نیازی نیست که همه لوازم هایش را از قبل تهیه کنید ، هنگامی که نیاز باشد می توانید قطعه مورد نظررا از لوازم یدکی ها خریداری نمایید  و بهتر است یک نسخه از دفترچه راهنمای خودرو خود را همراه داشته باشید با این کار به آسانی متوجه می شوید که هر قطعه برای کدام قسمت از اتومبیل است و ساده ترین روش برای تعویض قطعات را خواهید دانست . همچنین دفترچه راهنما باید با مدل و سال تولید خودرو یکسان باشد زیرا ممکن است خودروهای یکسان در سال های مختلف و مدل های مختلف تفاوت هایی داشته باشند و این تفاوت باعث می شود کلی زمان و انرژی را از شما بگیرد و توصیه می شود  از دفترچه راهنمای عمومی هم استفاده نکنید .

نکته بعدی ، در رابطه با خرید قطعات استوک و یا کارکرده می باشد اگرچه قطعات دست دوم را با هزینه کم تری خریداری می کنید اما این ریسک را هم باید بپذیرید که قطعه ممکن است به درستی کار نکند و فقط یک هزینه اضافه برای شما ایجاد شود .

اگر در هنگام رانندگی در جاده ، چرخ های ماشین به مشکل مواجه شد و یا در فصل سرد زمستان ماشین استارت نخورد چه کاری باید انجام داد؟

همان طور که گفته شد هر کسی باید اطلاعات ابتدایی در رابطه با مکانیکی داشته باشد برای مثال اگر باطری خودرو خالی شد بدانید آن را چطور روشن کنید و لازم نیست با امداد خودرو تماس بگیرید و یا به کمک جرثقیل ، ماشین را به تعمیرگاه ببرید با همان اطلاعات کم می توانید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید مخصوصا در ماشین های مدل بالا که هزینه تعمیر آن بیشتر می شود .

قبل از این که با این مشکلات روبه رو شوید ، کمی از نحوه کارکرد خودرو اطلاعات به دست آورید . زمانی که نمی توانید اتومبیل خود را روشن کنید ممکن است از یک دوست بخواهید که خودروی شما را بکسل کند بنابراین باید روش درست اتصال سیم بکسل را یاد بگیرید  تا به ماشین و افراد دیگر صدمه وارد نشود .

رفع ایرادهای احتمالی

مایعی که از زیر خودرو چکه می کند چیست ؟ آیا دودی که از اگزوز خارج می گردد طبیعی است ؟ اگر جواب این سوالات را بدانید قبل از این که مشکلات به یک دردسر جدی تبدیل شود آن را رفع می کنید و دیگر نیازی نیست هر هفته به مکانیکی مراجعه نمائید .

درباره چکه ها ، آن ها را می توان براساس رنگی که دارند مشخص کرد . کافیست یک دستمال کاغذی زیر قسمتی که چکه می کند قرار دهید اگر رنگش سبز و یا صورتی بود احتمال دارد مایع رادیاتور نشت می کند و بهتر است بدانید که روغن موتور همواره زرد رنگ است و روغن هیدرولیک متمایل به قرمز می باشد .

اگر از اگزوز دود خارج شود می تواند هشداری باشد که باید به مکانیکی مراجعه کنید . و اگر این دود خارج شده از اگزوز به رنگ سفید ، ابی و سیاه باشد بدین معناست که در سیستم موتور خودرو ، مشکلی ایجاد شده ،امکان دارد این مشکل از سوپاپ یا واشر سر سیلندرباشد اما بهترین راه این است که هرچه سریعتر یا به مکانیک خودرو خود تماس بگیرید و یا خودروی خود را به مکانیکی ببرید .

علاوه بر همه ی آن ها به صدای خودرو نیزتوجه کنید بعضی از صداها نشان می دهند که روغن هیدرولیک و روغن ترمز خودرو کم شده است .

جوش آوردن خودرو و استارت نخوردن آن نیز یکی دیگر از مشکلات معمول خودرو است ، اما برای هر مشکل ماشین یک دلیل منطقی وجود دارد شما با بررسی احتمالات ممکن ، می توانید دلیل اصلی مشکل ماشین را پیدا کنید مکانیک ها هم از همین روش برای تشخیص مشکل استفاده می کنند .

تعمیراتی که خودتان می توانید انجام دهید

جهت تعمیرات کامل ماشین باید به مکانیکی بروید ، اما بعضی از تعمیرات را خودتان به راحتی می توانید انجام دهید مانند تعویض روغن و فیلتر اتومبیل و یا خالی نمودن آب رادیاتور از کارهایی است که باعث می شود در طی سال در هزینه ها صرفه جویی شود.

هر کسی می تواند لامپ جلو و عقب خودرو را تعویض کند و برای این کار فقط باید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید .

تعویض لاستیک و شمع خودرو هم مانند تعویض چراغ ، از جمله کارهایی می باشد که نیازی به مکانیک ندارد و اگر به کارهای فنی آشنا نیستید بهتراز کارهای ساده ای مانند ، چک کردن روغن و مایع شیشه شورآغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی ها
آخرین اخبار

Call Now